MEMBANGUN KERANGKA TEORITIS ILMU PEMASARAN (Suatu Analisis Berdasarkan qur’anic theory building)
Abstract
The purpose of this study is to descibe that the verses of Koran (Al Qur’an) can be used as a source grand, middle and applied theory in building marketing theory by deducting or inducting method. The Surah Al Mujadilah verses 11 from the holy Qur’an explains that Allah will increase the status of Moslem. Historically, from the VII to the XIV century the Moslem have high economic and business status, it means that the verse 11 of Al Mujadilah is significant in reality. So, we can use it as a source of marketing theory in qur’anic theory building. But, now a lot of Moslem have low business competence, it means that the verse 11 of Al Mujadilah is Not sifnificant in reality anymore. Although it is Not significant, we can still use the verse 11 of Al Mujadilah as source of theory in qur’anic theory building by describing the cause of why it is not significant anymore.
Downloads
SI-MEN menggunakan lisensi Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional (CC BY 4.0) . atau lisensi yang setara sebagai izin optimal untuk publikasi, pendistribusian, penggunaan, dan penggunaan kembali karya ilmiah.
Lisensi ini mengizinkan siapa pun untuk menulis, memperbaiki, dan membuat kreasi turunan bahkan untuk tujuan komersial, selama kredit yang sesuai dan pengakuan yang tepat terhadap publikasi asli dari Jurnal Ilmiah dibuat untuk memungkinkan pengguna menelusuri kembali ke naskah dan penulis asli.
Pembaca juga diberikan akses penuh untuk membaca dan mengunduh naskah yang diterbitkan, mencetak ulang dan mendistribusikan naskah dalam media atau format apa pun.
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional .