Minat Beli Produk Private Label pada Alfamidi Kuala Simpang
Abstract
This study was conducted with the aim of knowing the factors that influence the purchase intention of Alfamidi's private label products. The study used a sample of 96 respondents who were consumers of Alfamidi's private label products. Methods of data analysis using multiple linear regression equation, test the coefficient of determination (R2), test the hypothesis (t and F test). The results of the multiple linear regression equation show that price and product quality have a positive effect on buying interest while risk perception has a negative effect on buying interest. The results of the t test show that partially the price has a significant effect on buying interest, product quality partially has a significant effect on buying interest while risk perception partially has no significant effect on buying interest. The results of the F test show that simultaneously price, product quality and risk perception have a significant effect on buying interest. The results of the determination coefficient test (R2) of 0.402 or 40.2% that the price, product quality and risk perception variables can explain the interest in buying Alfamidi's private label products and the remaining 59.8% is influenced by other variables not examined such as promotion and distribution.
Downloads
References
Assauri, Sofjan, 2010, Manajemen Pemasaran, Raja Grafindo Persada, Jakarta.
Ghozali Imam, 2016, Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS, Undip Press, Semarang.
Jogiyanto. HM, 2012, Sistem Informasi: Pendekatan Terstruktu Aplikasi Bisnis, Andi, Yogyakarta.
Nazir. Moh, 2011, Metode Penelitian, Ghalia Indonesia, Jakarta.
Pride, William M. and O.C. Ferrell, 2010, Marketing, Prentice Hall, Jakarta.
Purnamasari, 2015, Melakukan Penelitian dengan judul “Pengaruh Harga dan Persepsi Resiko terhadap Minat Beli Private Label Brand Indomaret di Malang, Jurnal Manajemen, Vol 3. No 2; 56-63.
Saladin, Djaslim, 2010, Manajemen Pemasaran, Linda Karya, Bandung.
Schiffman, Leon dan Kanuk Lesli Lazar, 2010, Perilaku Konsumen, Indeks, Jakarta.
Sugiyono, 2011, Metode Penelitian, Alfabeta, Bandung.
_______, 2010, Statistik Untuk Penelitian, Alfabeta, Bandung.
Suliyanto, 2018, Metode Penelitian Bisnis, Andi, Yogyakarta.
Susanti Retno dan Suprihatmi Sri Wardaningsih, (2013), Pengaruh Persepsi terhadap Private Label Brands pada Perusahaan Ritel Carrefour di Kota Solo, Jurnal Ekonomi dan Kewirausahaan, Vol 13. No.2; 181-192.
Tjiptono, Fandy, 2012, Service Manajemen Mewujudkan Layanan Prima. Andi, Yogyakarta.
_________, 2014, Service Manajemen, Andi, Yogyakarta.
________, dan Anastasia Diana, 2016, Pemasaran Esensi dan Aplikasi. Andi, Yogyakarta.
SI-MEN menggunakan lisensi Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional (CC BY 4.0) . atau lisensi yang setara sebagai izin optimal untuk publikasi, pendistribusian, penggunaan, dan penggunaan kembali karya ilmiah.
Lisensi ini mengizinkan siapa pun untuk menulis, memperbaiki, dan membuat kreasi turunan bahkan untuk tujuan komersial, selama kredit yang sesuai dan pengakuan yang tepat terhadap publikasi asli dari Jurnal Ilmiah dibuat untuk memungkinkan pengguna menelusuri kembali ke naskah dan penulis asli.
Pembaca juga diberikan akses penuh untuk membaca dan mengunduh naskah yang diterbitkan, mencetak ulang dan mendistribusikan naskah dalam media atau format apa pun.
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional .